سئو چیست؟
تصور کنین که مسئول یک کتابخانه یا کتابدار هستین ولی نه یک کتابدار عادی، کتابداری برای تمام کتاب هایی که توی دنیا موجود هستن.هر روز مردم به شما مراجعه میکنن تا دقیقا کتاب هایی که مدنظرشون هست رو بهشون بدین.شما این کار رو چگونه انجام میدین؟برای اینکار نیاز به یه سیستم دارین، شما باید بدونین توی هر کتابی چه محتویاتی موجوده و به علاوه کتاب های مختلف هم چه ارتباطی باهم دارن.سیستم شما باید اطلاعات زیادی رو به دست بیاره، مثلا این سیستم باید بدونه کدوم کتاب محتوای جدیدتری داره،محتوای کدوم کتاب تکراری نیست، مردم از بین کتاب هایی که شبیه به همدیگه هستند کدوم یکی از اونها رو بیشتر میپسندن و ... و طبق این اطلاعات و در سریع ترین زمان بهترین کتاب رو به مردم ارائه بده.
موتورهای جستجو مثل گوگل و بینگ، کتابدار های اینترنت هستن.سیستم اونها اطلاعات رو از تمام صفحاتی که داخل وب است جمع آوری میکنن و بنابراین میتونن به مردم کمک کنند تا دقیقا چیزی رو که دنبالش هستن رو پیدا کنند.هر موتور جستجو یک دستور العمل مخصوص به خودش داره که بهش الگوریتم گفته میشه، که به وسیله ی اون تمام اطلاعاتی رو که جمع آوری کرده به نتایج جستجویی مفید تبدیل میکنه.
اگه وب سایت شما توی این نتایج در رتبه بالاتری قرار بگیره افراد بیشتری به سمت شما هدایت میشن. کلید اصلی برای اینکه رتبه ی بهتری در این نتایج به دست بیارین اینه که مطمئن بشین وب سایتتون اجزایی که توی دستور العمل موتور جستجو لازم داره رو داراست(عین یه دستور آشپزی،برای اینکه غذاتون خوشمزه تر باشه باید سعی کنین تمام اجزایی که توی دستور اون نوشته شده داخلش باشه). به این فرآیند که توی طراحی سایت عملی میشه سئو گفته میشه.اینکه شما سعی کنین صفحات و پست های سایتتون نزدیک به استاندارهایی باشه که موتور جستجو قبول داره و به بهترین شکل بهینه شده باشه.