معرفی بازی World of Warcraft Shadowlands


World of Warcraft Shadowlands  نام جدید ترین بسته الحاقی از سری بازی های دنیای وارکرافت است که در طی مراسم بلیزکان 2019 از آن رو نمایی شد .

 کمپانی بلیزارد بر خلاف سال گذشته که عملکرد خیلی ضعیفی در بلیزکان داشت امسال با دست پر به این مراسم آمده بود و هر چند دقیقه یکبار تعدادی از سوپرایز های خود را برای دوستداران بازی های ویدیویی رو نمایی می کرد، افرادی که به طور زنده مراسم را دنبال کرده باشند این موضوع را تایید خواهند کرد.
پس از معرفی Diablo  و نسخه جدید بازی Overwatch  این‌بار نوبت به طرفداران World of Warcraft  رسیده بود که ببینند کمپانی محبوبشان  برای آن ها چه خواهد داشت که نسخه جدید بازی این بار با نام سرزمین سایه (World of Warcraft Shadowlands ) رو نمایی شد .
بازی World of Warcraft Shadowlands  نوید یک نسخه کاملا متفاوت با سیر داستانی بسیار جذاب را می‌دهد .
تاریخ عرضه بازی نامشخص اعلام شده ولی بلیزارد رسما اعلام کرد که تا قبل از پایان سال 2020 این نسخه از بازی را  به طور کامل در اختیار گیمر‌ها قرار می‌دهد.


خرید wow shadowlands

منبع فروشگاه تیتان گیم
 

آذری جهرمی: اینترنت ملی یک دروغ بزرگ است

آذری جهرمی در آیین پایانی جشنواره کودک آنلاین بابیان اینکه اینترنت برای جامعه در حال رشد مثل اکسیژن می‌ماند، تاکید کرد که اینترنت ملی یک دروغ بزرگ است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی در آیین پایانی نخستین جشنواره کودک آنلاین با تاکید بر اینکه همواره پدر و مادرها به لحاظ تربیتی دغدغه محتواهایی که فرزندانشان مشاهده می‌کنند را دارند، گفت: «در کشورهای دیگر شاید این فرهنگ به‌نوعی جاافتاده باشد که محتواها دسته‌بندی سنی می‌شوند و این دسته‌بندی سنی مفاهیم ویژه‌ای را منتقل می‌کند. این مسئله اما خیلی در جامعه ما آن‌چنان که بایدوشاید شکل نگرفته است.»

وی افزود: «اما یک‌چیزی خیلی خوب جاافتاده و آن اینکه اگر والدین فرزندی در خانه داشته باشند که بخواهد تلویزیون ببیند اولین انتخابشان شبکه پویا است و آن‌ها به‌نوعی به این شبکه و محتوای آن اعتماد می‌کنند؛ بنابراین، این شبکه می‌شود یک سکو برای ارائه محتوا و اگر کسی در حوزه کودک و نوجوان بخواهد محتوایی تولید کند مشتری اولش می‌شود شبکه پویا که کودکان و نوجوانان و خانواده‌شان به آن مراجعه می‌کنند و اگر اقتصادی هم وجود داشته باشد در آن محیط شکل می‌گیرد.»

وزیر ارتباطات ادامه داد: «اما در فضای مجازی خانواده‌ها باید به کجا مراجعه کنند؟ این همان علامت سوالی بود که وجود داشت. عصر تلویزیون چه بخواهیم چه نخواهیم رو به افول است و عصر فضای مجازی رو به رشد است.»

وی بابیان اینکه در این جلسه اشاره شد که معنا ندارد اینترنت ملی شود و این حرف کاملا درستی است گفت: «اینترنت برای جامعه در حال رشد مثل اکسیژن می‌ماند و قطع کردن اینترنت به معنای قطع کردن اکسیژن جامعه است و شکی در این رابطه وجود ندارد و لکنتی هم در بیان واقعیت‌ها نباید وجود داشته باشد؛ اما طبیعتا در مقاطعی ممکن است تصمیمات موقتی گرفته شود.»

آذری جهرمی با تاکید بر اینکه اینترنت ملی یک دروغ بزرگ است، گفت: «اما آن‌چنان این دروغ را جا انداخته‌اند که اصلاح آن نیازمند زمان است و بایستی برای افکار عمومی انرژی گذاشت تا این فضای دروغ را به‌طورکلی پاک کرد. شبکه ملی اطلاعات مفهومی متفاوت از اینترنت ملی دارد. اینترنت جایگاهی دارد که هیچ‌چیزی جایش را نمی‌گیرد.»

وزیر کابینه دولت دوازدهم در ادامه بابیان اینکه به بهانه کودکان بسیاری از محتواها را از دسترس خارج می‌کردند و می‌کنند گفت: «این‌همه هنرمند و محتوا و سوژه جذاب وجود دارد که می‌توانند در فضای مجازی عرضه شوند. بستن در به معنای بستن عرصه فرهنگ برای خودمان است. مثل نشستن بر شاخ و بریدن است. راه صرفا بستن و محدود کردن نیست.»

وی افزود: «مگر ما کم‌ظرفیت خلاق در کشور داریم. ظرفیت‌هایی که باید عرصه پیدا کنند تا کار را پیش ببرند. نکته‌ای که دو سال پیش در ذهن ما وجود داشت و از اولین برنامه‌های ما در وزارت ارتباطات بود توجه به این بود که تلاش کنیم ظرفیتی ایجاد شود تا در فضای مجازی سکویی داشته باشیم که این سکو تبدیل به شبکه پویای فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان و والدینشان شود.»

آذری جهرمی ادامه داد: «تحقق این امر نیازمند زیرساخت‌هایی بود که اولین پیش‌نیاز آن محتوا محسوب می‌شود. محتوا هم سفارش پذیر نیست. بایستی که به دیدگاه مردم و علاقه کودک و نوجوان در تولید محتوا توجه می‌شد. باید به سلیقه مخاطبین که قرار بود برای آن‌ها محتوا تولید شود توجه می‌شد. ما باید این هنر را داشته باشیم که محتوا را با زبان حال حاضر عرضه کنیم.»

وی بابیان اینکه ما به دنبال ایجاد زیست‌بومی بودیم که چنین هدفی را محقق کند گفت: «این زیست‌بوم چند حلقه داشت که بخش اول سکوها و پلتفرم‌هایی بود که می‌توانستند محتوا را عرضه کنند؛ که خوشبختانه امروز این سکوها برای عرضه محتوا وجود دارد.»

وزیر ارتباطات افزود: «حلقه دوم محتوا بود که در این زمینه باید عرصه برای هنرمندان باز می‌شد. خلاقیت وجود دارد، سازنده هم وجود دارد مشتری محتوا هم وجود دارد. جشنواره کودک آنلاین حلقه دوم این زنجیره بود که ما به‌عنوان دولت باید شرایطی را فراهم می‌کردیم تا آن‌هایی که علاقه‌مند هستند محصولی را عرضه کنند تا کار برایشان تسهیل شود.»

آذری جهرمی ادامه داد: «حلقه سوم در این زیست‌بوم هم آگاه‌سازی والدین بود تا کودکان را در عرصه فضای مجازی تنها نگذارند که با کمک سازمان جوانان و ان‌جی‌اوها تلاش‌های لازم را انجام داده‌ایم.»

وی در ادامه اختتامیه این جشنواره را آغاز راه کودک آنلاین دانست و گفت: «ما کودک آنلاین را ادامه خواهیم داد و در سال جدید قطعاً 31 حلقه استانی تشکیل می‌دهیم و جشنواره را به‌صورت استانی پیش می‌بریم تا هیچ ایده و خلاقیتی از قلم نیفتد. هرکسی که در این مسیر خلاقیتی داشته باشد باید کمک کنیم تا خلاقیتش را تبدیل به محصول کند و این محصول بتواند عرضه شود.»

وزیر دولت دوازدهم افزود: «با این محصولات تنها به بازار خودمان هم‌فکر نمی‌کنیم. بایستی جهانی فکر کنیم و قطعا بایستی بخشی از حرکت شتاب‌ده‌ی معطوف به ارائه مشاوره به این افراد باشد تا بتوانند بازار جهانی را تسخیر کنند. هدف ما کسب سهم منطقه‌ای و جهانی است و امیدوارم به‌زودی جشنواره بین‌المللی کودک آنلاین را برگزار کنیم و این هدف دست‌یافتنی است.»

وی در ادامه تاکید کرد: «می‌خواهم ظرف حداکثر سه هفته آینده محصولات جشنواره نخست کودک آنلاین در کانالی در فضای مجازی در تمام پلتفرم‌ها آماده ارائه به کودک و نوجوانان ایرانی شود.»

آذری جهرمی در خاتمه تاکید کرد: «در سال دوم برگزاری جشنواره از ظرفیت همه نهادها و ارگان‌های مربوطه به‌ویژه معاونت علمی ریاست جمهوری برای پیشبرد این جشنواره باید استفاده شود.»

 

منبع : رسانه کلیک

مجازی سازی سرور

مجازی سازی سرور یا Server Virtualization یک تکنیک مجازی سازی است که شامل پارتیشن بندی یک سرور فیزیکی به تعدادی از سرورهای مجازی و کوچک با کمک نرم افزار مجازی سازی است. هدف از مجازی سازی سرور، کمک به حداکثر ساختن استفاده از منابع سرور شما است. در مجازی سازی سرور، هر سرور مجازی، چندین نمونه سیستم عامل را به طورهمزمان اجرا می کند.

مجازی سازی  یا  Virtualization فناوری تقریبا نوظهوری است که در آن به واسطه استفاده از خانواده جدیدی از سیستم عامل ها تحت عنوان  "Hypervisor "  یا هایپروایزر، مدیریت بسیار بهتری روی منابع سخت افزاری صورت می‌گیرد. بدین معنی که به طور مثال، هر سرور فیزیکی، دیگر فقط میزبان یک سیستم عامل از نوع ویندوز یا لینوکس نبوده و می‌تواند به طور همزمان میزبان تعداد زیادی از سیستم عامل ها از خانواده های مختلف باشد که به هریک از آن ها یک ماشین مجازی گفته می شود.

این کار با به اشتراک گذاشتن منابعِ در اختیار آن سرور، فیزیکی از قبیل CPU ، Memory، Disk و Network توسط Hypervisor بین ماشین های مجازی صورت می گیرد.

به سروری که Hypervisor روی آن نصب شده است "Host" گفته می شود و به ماشین های مجازی روی آن که هر یک به صورت کاملا مستقل عمل می کنند و به هیچ وجه متوجه استفاده از منابع اشتراکی نخواهند شد "guest  " اطلاق می‌شود.

یک کاربرد معمول این فناوری در سرورهای وب است. استفاده از سرورهای وب مجازی، روشی محبوب برای ارائه سرویس های هاستینگ وب مقرون به صرفه است. به جای نیاز به یک کامپیوتر جداگانه برای هر سرور وب، ده ها سرور مجازی می تواند بر روی رایانه یکسانی مستقر باشند.

مجازی سازی سرور چگونه کار می کند؟

مجازی سازی سرور با پارتیشن بندی نرم افزار از سخت افزار با استفاده از هایپر مشاور کار می کند. Hypervisors در انواع مختلفی عرضه می شوند و در سناریوهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. رایج ترین هایپر مشاور - نوع 1 - برای نشستن مستقیم روی سرور طراحی شده است ، به همین دلیل به آن یک hypervisor فلز لخت نیز گفته می شود. Hypervisors نوع 1 امکان مجازی سازی یک سکوی سخت افزاری را برای استفاده توسط VMs فراهم می کند. hypervisors نوع 2 به عنوان یک لایه نرم افزاری در بالای سیستم عامل میزبان اجرا می شود و بیشتر برای آزمایش / آزمایشگاه استفاده می شود.

یکی از اولین مراحل مجازی سازی سرور این است که بفهمیم چه سرورهایی ممکن است یک سازمان بخواهند مجازی سازی کنند - برای مثال ، تصمیم به مجازی سازی سرور که از تمام منابع آن استفاده نمی کند ، ممکن است ایده خوبی باشد ، بنابراین آن منابع بی استفاده برای کارهای دیگر قابل استفاده مجدد است. پس از انتخاب مجازی سرور ، کاربران باید سیستم را تعیین كنند تا قبل از اندازه گیری VM ، میزان كارآیی و میزان استفاده از استقرار بدنی را تعیین كند. به عنوان مثال ، کاربران باید منابعی مانند حافظه ، استفاده از دیسک یا بارهای ریزپردازنده را رصد کنند. این اطلاعات ایده ای را در اختیار سازمان قرار می دهد که چقدر منابع را می توان به هر نمونه مجازی اختصاص داد.

کاربران فرآیند مجازی سازی را با نرم افزار مجازی سازی آغاز می کنند. یک سازمان می تواند Hypervisors اعم از Microsoft Hyper-V و VMware vSphere را مستقر کند یا از ابزارهای مجازی سازی مانند PlateSpin Migrate استفاده کند. بسته به سرور ، ابتدا باید قطعات خاصی مجازی سازی شوند ، مانند پشتیبانی از برنامه ها یا دیسک های سخت در سرور پایگاه داده. پس از مهاجرت ، ممکن است لازم باشد منابع تخصیص یافته به یک نمونه مجازی برای اطمینان از عملکرد کافی تنظیم شود.

مزایای مجازی سازی سرور

برخی از مزایای مجازی سازی سرور عبارتند از:

    مهاجرت زنده
    ادغام سرور
    کاهش نیاز به زیرساختهای بدنی
    هر نمونه مجازی می تواند سیستم عامل خود را اجرا کند
    هر نمونه فردی می تواند مستقل عمل کند
    کاهش هزینه در سرورها
    کاهش مصرف انرژی
    تهیه نسخه پشتیبان و بازیابی آسانتر از فجایع آسانتر است
    آسان برای نصب یا راه اندازی تکه های نرم افزار و به روز رسانی
    ایده آل در میزبانی وب

مضرات مجازی سازی سرور

معایب مجازی سازی سرور شامل موارد زیر است:

    مشکلات در دسترس بودن
    مصرف احتمالی منابع
    حافظه احتمالی غلبه دارد
    هزینه های پیش رو - با توجه به نرم افزار مجازی سازی و شبکه سازمان
    مجوز نرم افزار
    ممکن است کارکنان IT با تجربه در زمینه مجازی سازی مورد نیاز باشند زیرا ممکن است یک منحنی یادگیری درگیر باشد
    امنیت همچنین ممکن است یک نگرانی باشد ، به خصوص اگر سرور مجازی در همان سرور فیزیکی به عنوان یک سازمان جداگانه قرار داشته باشد

منبع : سایت گروه مجازی سازی Vipromise

طراحی سایت چیست

طراحی سایت واقعا چه مفهومی دارد؟ فکر می‌کنید از همه مراحل و مهارت‌های لازم برای طراحی یک سایت خوب و پربازدید با خبر هستید؟ طراحی سایت چیست؟ پاسخ به این سوال به نظر خیلی ساده می‌رسد.

طراحی سایت واقعا چه مفهومی دارد؟ فکر می‌کنید از همه مراحل و مهارت‌های لازم برای طراحی یک سایت خوب و پربازدید با خبر هستید؟


طراحی سایت چیست؟ پاسخ به این سوال به نظر خیلی ساده می‌رسد. بله، اگر بخواهید تنها نگاهی گذرا به معنی طراحی سایت داشته باشید، پاسخ دادن به این سوال زیاد وقت شما را نمی‌گیرد. طراحی سایت به معنی طراحی و ایجاد یک وب سایت یا بهینه سازی یک سایت قدیمی است.

اگر این پاسخ همه آن چیزی نیست که به دنبالش بودید، این مقاله لیداوب برای شما نوشته شده است. در ادامه به شما می‌گوییم که طراحی سایت به چه دردی می‌خورد، طراح وب سایت کیست و برای طراحی سایت به چه دانشی نیاز دارید. اما پیش از هر چیز بهتر است بدانیم اصلا طراحی سایت از کجا شروع شد و چه تاریخچه‌ای دارد؟

تاریخچه | معنا | وظایف | ابزار | انواع | مشاغل مرتبط | هدف | آموزش

تاریخچه طراحی سایت ؛ تولد اولین وب سایت

طراحی وبوب سایت‌های زیادی در سراسر جهان وجود دارند، اما هیچ کدام از آن‌ها ۲۶ سال قدمت ندارند. اولین وب سایت دنیا که به پروژه World Wide Web یا همان W3 تعلق داشت، در ۶ آگوست سال ۱۹۹۱ متولد شد. این وب سایت که توسط «تیم برنرز لی» توسعه یافته بود، هنوز هم با آدرس http://info.cern.ch/hypertext/WWW/TheProject.html. در دسترس قرار دارد.

همانطور که با مراجعه به آدرس اولین سایت دنیا قابل مشاهده است، این سایت و دیگر وب سایت‌های اولیه که به پیروی از همین سایت به وجود آمدند، طراحی خاصی نداشتند و در آن‌ها از المان‌هایی مثل تصویر، ترکیب‌های رنگ یا فایل صوتی استفاده نشده بود. رفته رفته و با معرفی مرورگرهای مختلف توسط Netscape و Microsoft که بازیگران اصلی دوران جنگ مرورگرها در این سال‌ها بودند، با استفاده از عواملی مثل جاوا اسکریپت و HTML، راه طراحی گرافیکی و شکل و شمایل دادن به صفحات وب هموارتر شد. به نظر می‌رسد مایکروسافت تاثیر بسیار زیادی روی این اتفاق گذاشته باشد. در سال ۲۰۰۰ و با ارائه اولین نسخه Internet Explorer برای سیستم‌های مک که از HTML 4.1 و CSS 1 به صورت کامل پشتیبانی می‌کردند، انقلاب عظیمی در مرورگرها و طراحی سایت به وجود آمد. جالب است بدانید که این مرورگر، اولین مرورگری بود که به صورت کامل از فرمت تصاویر PNG پشتیبانی می‌کرد.

طراحی سایت چیست؟

طراحی وب چیست

طراحی وب سایت، طراحی سایت یا همان Web Design، دقیقا به معنای تلاش برای ایجاد یک پایگاه اینترنتی برای ارائه خدمات، فروش محصول یا اطلاع رسانی است. طراحی وب سایت یک پروسه است که از لایه‌سازی صفحات وب، تولید محتوا، طراحی گرافیکی و رعایت اصول سئو تشکیل شده است. در واقع اگر شما می‌خواهید یک وب سایت قدرتمند ایجاد کنید که بتوانید با استفاده از آن خدمات، محصول یا هر چیز دیگری را به صفحه اول گوگل بیاورید، باید تمام اصول فنی و ظاهری طراحی یک وب سایت را رعایت کنید.

وظایف طراح سایت چیست؟

یک طراح سایت با توجه به اینکه در چه پروسه‌ای از طراحی وب سایت درگیر است، وظایف مختلفی دارد. به صورت کلی در طراحی و راه اندازی یک سایت، به دو تیم یا فرد برای طراحی Back-end یا همان بخش کدها و Front-end نیاز داریم.

متخصص طراحی Back-end کسی است که مسئولیت نوشتن کدهای مختلف برای ایجاد ساختار اصلی وب سایت را به عهده دارد. این کدها همان چیزی هستند که از نظر بازدیدکنندگان یک سایت پنهان هستند و بیش از هر چیز وظیفه راه اندازی و عملکرد یک سایت را به عهده دارند. یک متخصص طراحی سایت که وظیفه توسعه Back-end را به عهد دارد از زبان های برنامه‌نویسی مثل Python، ASP و PHP استفاده می‌کند.

در بحث طراحی Front-end همه کارها برای بهتر کردن ویژگی‌های دیداری یک سایت انجام می‌شوند. در واقع تمام چیزی که بازدیدکننده سایت می‌بیند، نتیجه کار یک توسعه دهنده Front-end‌ یا همان کسی است که با استفاده از کدهای مختلف ظاهر وب سایت را به سر و شکل می‌دهد. برای توسعه ظاهر سایت، نیاز به کد نویسی است و نوشتن این کدها با زبان‌هایی مثل HTML، CSS و جاوا اسکریپت انجام می‌گیرد. البته فراموش نکنید که همیشه در این پروسه همکاری با یک گرافیست وب می‌تواند نتایج بسیار بهتری رقم بزند.

برای طراحی سایت به چه ابزاری نیاز داریم؟

ابزار طراحی سایت

حتما با خودتان فکر می‌کنید، یک کامپیوتر خوب که با سرعت بالا همه چیز را اجرا کند و اعصاب ما را هنگام اجرای فرمان‌های مختلف به هم نریزد؟ بله، یکی از اصلی‌ترین ابزارها برای طراحی وب یک کامپیوتر خوب با سیستم عامل به روز و مناسب است. اما مهم‌تر از آن ابزار اصلی طراحی وب یا همان زبان های برنامه نویسی مختلف هستند.

ابزارهای طراحی سایت، معمولا با توجه به اینکه در چه پروسه‌ای از بحث طراحی وب درگیر باشند، می‌توانند کاملا از هم متفاوت باشند. این ابزارها معمولا در گذر زمان با نسخه‌هایی جدیدتر جایگزین می‌شوند تا کار طراحی سایت را راحت‌تر و مفیدتر کنند. البته تکنولوژی که پشت هر کدام از این ابزار قرار دارد، همچنان ثابت می‌ماند و فقط کارایی آن‌ها است که دستخوش تغییر می‌شود.

یک طراح سایت از ابزار و تکنولوژي‌هایی مثل HTML، CSS، PHP یا هر زبان و تکنولوژی دیگری مربوط به طراحی سایت استفاده کند.

انواع طراحی سایت

وب سایت‌های امروزی به دو گونه وب سایت استاتیک و وب سایت داینامیک دسته‌بندی می‌شوند.

طراحی سایت استاتیک

در طراحی سایت استاتیک، یک فایل متمایز به ازاء هر صفحه وب سایت روی سرور ذخیره می‌شود و هر بار که این صفحه مورد نیاز باشد، عینا از سرور بازخوانی می‌شود و برای کاربر نمایش داده می‌شود. از مزایای این گونه طراحی سایت که در بیشتر تا سال ۲۰۱۵ محبوبیت داشت، آسانی طراحی صفحات استاتیک و امنیت بالای آن برای سرورهای آن دوره بود.

با ارائه سرورهای ارزان قیمت‌تر و بالا رفتن تکنولوژی امنیت سرور، کم کم این طراحی جای خود را به طراحی سایت داینامیک (پویا) داد. البته هنوز هم در تمام وب سایت‌های داینامیک، بخش‌هایی با طراحی استاتیک ایجاد می‌شوند و در واقع تمام وب سایت‌ها چند بخش استاتیک در طراحی خود دارند.

سایت داینامیک

طراحی سایت داینامیک

صفحات داینامیک وب سایت به گونه‌ای طراحی می‌شوند که خود صفحه ثابت، اما محتوای آن متغیر باشد. ساختار این صفحات توسط یک اپلیکیشن سرور که اسکریپت‌های سمت سرور را فراوری می‌کند، ایجاد می‌شود.

در واقع محتوای چنین صفحاتی با توجه به جستجوی کاربر، ایجاد می‌شوند. این بدان معنی است که محتوای صفحه به خودی خود روی سرور وجود ندارد و با فراخوانی چنین محتوایی از یک صفحه سایت داینامیک، این صفحه روی سرور ایجاد شده و برای کلاینت فرستاده می‌شود.

در یک سایت داینامیک، صفحات معمولا محتوای مورد نیاز خود را از یک دیتابیس در Back-end فراخوانی می‌کنند. هنگامی که صفحات داینامیک وب سایت برای اولین بار توسعه پیدا کردند. توسعه اولیه صفحات داینامیک وب مستقیما در زبان‌هایی مثل PHP، Perl یا ASP صورت می‌گرفت.

مشاغل مرتبط با طراحی وب سایت چیست؟

تیم طراح سایت

علاوه بر خود طراحان وب سایت، برای اینکه یک وب سایت به موفقیت برسد و در نتایج گوگل بدرخشد، افراد زیادی باید درگیر توسعه و نگهداری از آن باشند. در واقع طراحی سایت تنها شروع یک فرایند بزرگ برای رسیدن سایت به سود است.

هنگامی که یک کسب و کار آنلاین را راهاندازی می‌کنید، پیش از هر چیز باید یک وب سایت خوب طراحی کنید. در این پروسه علاوه بر طراح وب سایت باید با متخصصان دیگری هم همکاری داشته باشید. در ادامه به صورت فهرست گونه، مشاغل و تخصص‌های مرتبط با راه اندازی و نگهداری سایت را با هم مرور می‌کنیم.

  • شما به یک گرافیست نیاز دارید تا دکمه‌ها، لی اوت و لوگوی مناسبی برای شما طراحی کند.
  • یک متخصص دیجیتال مارکتینگ به شما می‌گوید که چه استراتژی‌هایی به کار ببرید تا با استفاده از تکنیک‌های بازاریابی آنلاین، همیشه موثرترین ترافیک را به سایت خود هدایت کنید.
  • متخصص کپی رایتینگ، کسی است که به شما برای ایجاد محتوای مناسب و پیگیری هدف سئو کمک می‌کند. همانطور که می‌دانید امروزه یکی از مهم‌ترین ابزار بالا بردن و جذب ترافیک موثر برای سایت، محتوای مناسب و کلمات دقیقی است که باید به کار برده شوند. یک متخصص تولید محتوا در کنار متخصص دیجیتال مارکتینگ، می‌توانند تضمین کننده حضور شما در صفحه اول گوگل باشند. البته شما می‌توانید برای حضور بهتر از یک فرد به عنوان متخصص سئو هم بهره ببرید تا محتوای شما بهتر و موثرتر به چشم بیاید.
  • طراح رابط کاربری یکی دیگر از مشاغل مرتبط با طراحی و نگهداری از سایت است. این فرد می‌تواند به شما در ایجاد یک معماری اطلاعات، طراحی کاربر محور، طراحی جذاب و همینطور بهبود المان‌های ظاهری سایت کمک بسیاری کند.

همانطور که می‌بینید طراحی سایت فقط به دانش فنی و یادگیری اصول کد نویسی و آنلاین کردن سایت محدود نمی‌شود. در این راه نیاز است یا تمام تخصص‌ها را داشته باشید، یا تیمی از افراد متخصص با دانش فنی مناسب ایجاد کنید.

هدف از طراحی سایت چه می‌تواند باشد؟

هدف سایت

وب سایت‌ها انواع مختلفی دارند. ممکن است هدف یک فرد از طراحی سایت با هدف فرد دیگر از زمین تا آسمان تفاوت داشته باشد. امروزه تقریبا برای هر هدفی یک سایت طراحی می‌شود تا به عنوان پایگاه اطلاع رسانی یا فروش یا هر منظور دیگری مورد استفاده قرار بگیرد.

با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید متوجه تعداد زیادی از وب سایت‌های تجاری، E-Commerce، خبری و وبلاگ‌های شخصی شوید که فعال هستند. اما اگر دقت کنید موفق‌ترین این سایت‌ها، گروه‌هایی هستند که از اصول طراحی سایت و بهینه سازی و هدف گذاری سئو پیروی کرده‌اند تا اطلاعات درون وب سایت خود را به مشتریان یا بازدیدکنندگان هدف خود نمایش بدهند.

یادگیری و آموزش طراحی سایت چه مراحلی دارد؟

شاید شما هم دوست داشته باشید به زودی وارد عرصه طراحی سایت شوید و مفاهیم ابتدایی آن را فرا بگیرید. باید به شما بگوییم که یادگیری اصول اولیه و حتی پیشرفته طراحی سایت، کار چندان دشواری نیست. برای آموزش طراحی سایت، تنها کافی است منابع مناسب را به صورت آنلاین یا با حضور در کلاس‌های فیزیکی فرا بگیرید.

مهم‌ترین عامل در تبدیل شدن به یک طراح سایت حرفه‌ای، یادگیری مفاهیم اولیه از یک مرجع مطمئن و پس از آن کسب تجربه است. بهترین مرجع برای شما در زمینه یادگیری طراحی وب، می‌تواند آموزش‌های پروژه محور در زمینه طراحی وب و سئو باشد تا با انجام پروژه‌های مختلف حین آموزش، بتوانید تجربه‌ای اولیه در زمینه توسعه و آنلاین کردن یک سایت به دست بیاورید. پس از اتمام آموزش با انجام پروژه‌هایی در دنیای واقعی به تجربه خود بیافزایید و به یک طراح سایت حرفه‌ای تبدیل شوید.